Platform VerenigingsManagement

De Nederlandse Associatie

VM | verenigingsmanagement 2008

Jaargang 2008: nummer 1
Met als thema ‘fusie en samenwerking’, waarin o.a. netwerken of anders werken, decentralisatie als slaagfactor voor fusies, interview met Bernard Wientjes en Loek Hermans over de samenwerking VNO-NCW en MKB-Nederland, de afgeronde fusie van VN&V, VNSI en HME gaan verder als Scheepsbouw Nederland.

Verder o.a.: MOgroep Kinderopvang en de BKN, , het concept van Sport & Zaken, de starters van 2007, van ‘good’ naar ‘great’, waar zijn de verenigingsondernemersen de consumentenautoriteit belicht.
Jaargang 2008: nummer 2
Met als thema ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’, waarin o.a. een interview met minister Jacqueline Cramer over mvo, duurzaamheid en mvo en wat branche- en beroepsorganisaties daar mee kunnen doen, talloze mvo-voorbeelden ter inspiratie, de groeiende druk om maatschappelijk verantwoord te ondernemen.

Verder o.a.: Platform Zelfstandige Ondernemers versus FNV Zelfstandigen, Jan Willem van der Meer over de dynamiek van het vakgebied van inkoopmanagement, de visie van Jeu Claes op het vak van de verenigingsprofessional, Europese lobby altijd maatwerk.
Jaargang 2008: nummer 3
Met als thema ‘China’, waarin o.a. wat branche- en beroepsorganisaties in China wel of niet kunnen doen, een test om te kijken of uw organisatie rijp voor China is, de systematische aanpak van Holland Marine Equipment in China die resulteerde in een sterke toename van het marktaandeel, samenwerkingsverbanden van de MBO Raad met China.
Jaargang 2008: nummer 4
Met als thema: Financieel beleid. Met o.a. meer inzicht in hoe verenigingen met jaarverslagen omgaan. Kijken ze terug of juist vooruit?
Zes antwoorden over geld. Belastingvrij financieren van verenigingen en stichtingen.
Jaargang 2008: nummer 5
Met als thema ‘Lucratief lidmaatschap. Met onder andere inzichten over veranderende vormen van lidmaatschap: de relatie tussen de club en het lid verandert. Wat levert het lidmaatschap mij op? Member benefits. Het concept van experience-marketing voor verenigingen: laat leden werken voor waarde.