Platform VerenigingsManagement

De Nederlandse Associatie

VM | verenigingsmanagement 2012

Jaargang 2012: Nummer 1
Met als thema Verdienmodellen: export bij MODINT, hoe NEVI het tij keert, ins en out van de geefwet, ondernemende patientenclub DVN en BGB laat leden het werk doen. En verder: Albert Jan Maat zoekt dialoog, een app betrekt leden bij de lobby, social media: veranderen of vergaan, leren van sneller groeien, samenwerken of samen werken, de wereld is in beweging... nu de verenigingen nog, etc.
Jaargang 2012: Nummer 2
Met als thema Kwaliteit: basics van Noordhoek, intercollegiaal notariaat, bieb opnieuw uitvinden, reizigers zoeken zekerheid, monitor. En verder: Aansluiting onderwijs arbeidsmarkt, Beroepsonderwijs in het schildersvak, De nieuwe vakbeweging bestaat al, Het gelijk van Rutte, Midden in het topsectorenveld, Lessen uit de LHV-zaak etc.
Jaargang 2012: Nummer 3
Met als thema DE NIEUWE POLDER: Is er toekomst voor de polder? Wat vinden andere stakeholders van de nieuwe vakbeweging? De mening van Hans Kamps (ABU), Jan Willem van den Braak (VNO-NCW), Jos Kleiboer (Metaalunie), Sylvia Roelofs (ICT~Office), Iris van Bennekom (CEDRIS) en Hans Simons (OSB). En verder: de toekomst volgens NVDO, het einde van ledenbinding, lobby in de snelkookpan, van vereniging nar valuenetwork, het succes van lobby, duurzaam aandeelhouderschap etc.
Jaargang 2012: Nummer 4
Met als thema CLUBHUIS: Verenigingsgebouw: middel of doel? Wel of niet investeren in een verenigingsgebouw? De keuze van CBW-MITEX, HISWA en LLTB
En verder: Verenigingsfitness van Harrison Coerver, Hoe Jetta Klijnsma de FNV in het gareel kreeg, Continu verbeteren door minder verspillen, Het nieuwe onderhandelen, Democratie in het Twittertijdperk, etc.
Jaargang 2012: Nummer 5
Met als thema APART en/of SAMEN: Coalitie met behoud van identiteit. Fusie geen doel op zich. Geen praatclub maar een doeclub. Meer resultaat met minder alleen doen. En verder: Thuiswinkelorg neemt het voortouw, spraakmakende secretariaatsbureaus, helder schrijven vraagt helder denken, BOVAG schakelt naar 2020, met twitter meer binding met de achterban, zeven succesfactoren van strategie ontwikkelen met medewerkers.